Blog

Zo help je werknemers van elkaar te leren – Deel 2

Lees meer Contacteer ons

Blog HCMvision.

Zo help je werknemers van elkaar te leren – Deel 2

In onze vorige blogpost vertelden we waarom leren van elkaar belangrijk is om werknemers van elkaar te laten leren, alsook welke mensen en afdelingen je kan betrekken. Eens je dus besloten hebt wie er van elkaar kan leren, moet je nog bepalen op welke manier je dit gaat stimuleren.
Lees meer

Zo help je werknemers van elkaar te leren

Iedere medewerker binnen een bedrijf heeft zijn of haar eigen expertise. Zelfs binnen dezelfde afdeling of functie heeft ieder zijn sterke en zwakke kanten. De ene blinkt uit in structuur en organisatie, terwijl de ander meer talent heeft voor technische zaken. Het mooiste zou natuurlijk zijn als al die kennis binnen het bedrijf met elkaar wordt gedeeld. Daar wordt iedereen beter van. Hoe stimuleer je dit leerproces onderling?
Lees meer

Wat is de rol van manager in een zelfstandig team?

Niet iedere medewerker komt op het ideale niveau van zelfsturing & eigen verantwoordelijkheid, net zo min komt iedere manager toe aan het volledig loslaten van de dagelijkse werkzaamheden. De kunst is -hoe kan het ook anders- het vinden van een balans. Hoe? Door in gesprek te blijven en elkaar feedback te geven over de samenwerking en de behaalde resultaten. Dit verhoogt het vertrouwen in de samenwerking en elkaars competenties.
Lees meer

Wat is een geëngageerde medewerker?

Elk bedrijf wil een team van geëngageerde mensen, maar wat betekent dat? Het betekent zeker méér dan alleen het hebben van medewerkers die een goede score geven aan de prestaties van het management of zeggen dat de verloning en de voordelen goed zijn. Zelfs uitspraken zoals "het is een goede plek om te werken" of "ik geniet van mijn werk" is niet voldoende om écht betrokken te zijn. Het is essentieel, maar slechts een begin.
Lees meer

#wechallengehr