HCMvision schakelt net nu versnelling hoger met de aanwerving van toptalent

HCMvision, actief in werving en selectie van hogere profielen evenals HR Consultancy, trekt Tom Van Asten aan. Dat is een opmerkelijke stap in uitdagende tijden met een opmerkelijk talent waar bovendien een leuk verhaal aan vast hangt.

“We voelen uiteraard de invloed van de corona-crisis en met deze versterking nemen we de vlucht vooruit. Aanval als de beste verdediging, zeg maar,” aldus zaakvoerder Niels Prys van HCMvision. “Tom is een commercieel talent die op zijn 29 jaar al een topfunctie vervulde bij een multinational. Met zijn extravert profiel en ongelooflijke drive is dit een strategische zet om de verschillende diensten van HCMvision nog meer uit te spelen binnen een steeds vernieuwende HR-markt.

Tom Van Asten maakt spontaan de overstap van Zoontjens, een internationale specialist in terrassen en dakbestrating, naar het in verhouding kleine HCMvision in Hasselt. Bij Zoontjens was hij country manager voor België en Luxemburg. “Voor de buitenwereld is dat misschien een opvallende keuze, maar zelf geeft hij aan dat hij zijn hart volgt”, aldus Niels. “Het is leuk om snel te klimmen in je carrière, maar plezier in je job blijft toch het belangrijkste, dat is iets wat ik met 80.000 km per jaar alleen in de auto aan den lijve ondervond. Ik wil meer contact met mensen en wil de ervaring die ik bij mijn eigen ontplooiing heb opgedaan, inzetten voor anderen. HR heeft me altijd geboeid en ik ben door de jaren heen steeds meer gepassioneerd geraakt door het verhaal achter de ondernemer en de cultuur die hierdoor binnen een bedrijf gecreëerd wordt. De stap naar HR durfde ik door de groei in mijn carrière nooit zetten. Dat doe ik nu, met veel trots, dus wel,” zegt Tom zelf daarover.

Zaakvoerder Eef Possemiers kent Tom al langer. “Ik heb Tom jaren geleden gescreend en het is zo een unieke kandidaat met enorm veel potentieel dat hij me altijd is bijgebleven. Toen hij me een tijd geleden opbelde en aangaf dat hij al zijn troeven wou inzetten binnen de HR-wereld moesten we aan tafel. Tom wil met HCMvision impact creëren en op strategisch niveau zijn stempel drukken in HR. Ik ben er zeker van dat het hem lukt”.

Human Capital in plaats van Resources

HCMvision daagt de sector en bestaande HR-tradities uit – ‘We challenge HR’ is hun baseline en vertaalt die ambitie. “We stappen inderdaad af van de klassieke screening, de loutere vacature-invulling. Die zijn volgens ons ook totaal voorbijgestreefd. Bedrijven moeten in de huidige markt rekruteren op basis van hun strategie en bedrijfscultuur, het volledige plaatje juist hebben en daarbij helpen we hen. Alles vertrekt vanuit een uitgesproken identiteit en strategie die vertaald wordt naar een sterke marktpositionering – employer branding. Als die positionering sterk genoeg is, willen mensen graag voor je werken,” aldus Niels en Eef. Met de komst van Tom is voor die stelling nu het levende bewijs geleverd.

Deel dit artikel