Talent tekent op dezelfde manier in als klanten

Wat straal je uit als bedrijf, maar vooral, wie bén je?

De uitstraling van je bedrijf naar de buitenwereld toe is één. Het is echter bij punt twee dat veel bedrijven de mist in gaan. De interne cultuur en werking matcht nl. vaak niet met de werkelijkheid die talenten ervaren na on-boarding. Het opzetten van een Corporate Identity is dus leuk, maar de executie ervan is, zoals steeds, het belangrijkste.

Wanneer is HR succesvol? Bijvoorbeeld wanneer de beleving voor medewerkers gelijk staat aan die van de klant en wanneer alle teams en medewerkers ‘aligned’ zijn met de organisatie. Wanneer iedereen weet wat de stip aan de horizon is, wat hij kan bijdragen vanuit de eigen kwaliteiten en wat nog ontwikkeld moet worden.

Wanneer je met je afdeling een continu lerend, wendbaar netwerk van teams faciliteert die boven zichzelf uitstijgen, voor de klant én voor zichzelf, ben je op de goede weg. Een van de vragen die HR zich moet blijven stellen is: Wat heeft de medewerker nodig om te excelleren, elke dag een beetje beter te worden?

Groei is namelijk voor iedereen. Het levert ruimte, energie, creativiteit en plezier op. Voor mensen, teams en organisaties. Een groeiende organisatie is in beweging; het biedt medewerkers de ruimte om zichzelf beter te leren kennen en te ontwikkelen.

Hoor je begrippen zoals ‘Corporate Identity’ voor de allereerste keer en weet je niet hoe je eraan moet beginnen? Of wil je graag de oefening maken waarbij we de uitstraling van het bedrijf naast de realiteit leggen en structurele veranderingen brengen in je HR-beleid maar wil je dit uittekenen met expertise aan je zijde? We maken graag tijd voor een verkennend gesprek om specifieke noden af te toetsen.

Let’s talk!

Deel dit artikel

#wechallengehr