Partner in de kijker – Soprema

Marc Geerts startte 16 jaar geleden bij Soprema. Vandaag de dag is Marc er Commercieel Directeur Belux en Business Development Directeur voor Noord-Europa. Een indrukwekkend parcours als je het ons vraagt!

Hoe is je carrière binnen Soprema verlopen? Hoe heb je dit ervaren?

In 2001 werd Soprema nv opgericht te Grobbendonk en vanaf dan werd het een ongelooflijk avontuur. Ikzelf was erbij vanaf dag één! Dankzij de aquisities van Lummerzheim (Productie), Bital in 2001 en Al Asfalt in 2003 hebben we de basis van Soprema nv gesticht. In 2001 bedroeg de productie ongeveer 6milj. m², vandaag meer dan 14milj. m² bitumineuze membranen.
Dankzij een ongelooflijke willskracht en flexibiliteit van de medewerkers zijn we erin geslaagd van Soprema nv de marktleider bij uitstek te maken op de Belgische en de Luxemburgse markt wat bitumineuze membranen betreft.

Later kwamen ook de firma’s Sibli, Ibic en Lochten Panels erbij en groeiden we verder. Onze strategie “GROEI IN DE BREEDTE” startte toen echt.

Vandaag bedraagt de omzet meer dan 70milj. euro en blijven we investeren in medewerkers, recyclage, voorschrijvingen, producten, innovatie, en trainingen!

Soprema nv is vandaag het centrum geworden voor de Soprema Group van NOORD-EUROPA. Ondertussen zijn we zowel in Scandinavië, Nederland, UK, Ierland, Luxemburg en België al actief met 13 firma’s.

In Grobbendonk openden we op 30 juni 2017 het nieuwe trainingcentrum voor NOORD-EUROPA en met dit project hebben we de ambitie om de kennis en expertises te delen met vakmannen uit de hele regio voor de verschillende productgroepen van het Soprema gamma.
De trainingen worden gegeven zowel voor bitumineuze, (Sopralene en Sopragum), vloeibare(Alsan) en synthetische waterdichtingen (Flag) als voor isolaties (Efyos, Pavatex, Univercell), mineralen (Sibli, Vermex en Vermaspha), groendaken-en gevels(Sopranature en Ibic) Soprasolar, Soprasafe, enz….

Onze klant kan op beide oren slapen!

Hoe past de KMO-mentaliteit van Soprema toch in de internationale omgeving waarin jullie actief zijn?

De grootste troef van Soprema is de flexibiliteit, de zin naar ondernemerschap en innovatie.
De mogelijkheid tot investeringen en het voordeel van nog steeds een familiebedrijf te zijn waardoor wij steeds snel op de bal kunnen spelen.

Mijn motto is “Think global, act local”.

Uiteraard breiden we verder uit in de Noord-Europese regio maar zullen wij onze systemen, kennis en vakmanschap altijd “à la carte” aanpassen met respect voor de regio waarin we ons bevinden.

Het personeelsverloop binnen Soprema is zeer laag. Hoe slaagt Soprema erin om haar talent te behouden?

People Management is één van de belangrijkste troeven en dankzij goede rekruteringen, een leuke werkplek en de nodige flexibiliteit voor ons personeel trachten we van Soprema een bedrijf te maken waar je graag werkt.

Iedereen denkt mee over de toekomst en de mogelijkheden want samen staan we sterk.

Mijn motto is ” Choose a job that you like and you will never have to work one day in your life!”

Hoe ervaren jullie de samenwerking met een partner/Hcmvision voor het aanwerven van jullie Human Capital?

De keuze voor Hcmvision is er sinds enige jaren en samen zijn we gegroeid!

Hcmvision weet perfect in te schatten wat en vooral wie we nodig hebben voor de openstaande vacatures en dankzij deze trouwe samenwerking is dit een WIN WIN voor beide firma’s.

Wij zijn dus zeer tevreden!

Maak de zin af: je bent pas echt tevreden als…?

Onze kinderen, mijn echtgenote en mijn familie gelukkig zijn.

Een goeie balans tussen professioneel en privé…

Op professioneel vlak maakt Innoverend en Vernieuwend Ondernemen me gelukkig!

Waar ben je het meest trots op?

Onze kinderen, mijn echtgenote en uiteraard mijn hele familie.

Op professioneel vlak het gehele traject sinds 2001 tot op vandaag en het feit dat er ondertussen in Noord-West-Europa meer dan 350 mensen voor de Soprema Groep werken.

Waar mogen ze je ’s nachts voor wakker maken?

Daar kent mijn vrouw het antwoord wel op… 🙂 of een grote bestelling… :))

Wat eet je het liefst?

Spaghetti bolognaise uiteraard!

Lees meer over Soprema op hun website!

Deel dit artikel